SEMINAR 3S

Kisah Kejayaan TTC Consumer Efferty

Kisah Penantian 9 Tahun: Puan Rohaiza dan Suami, Hadari Puan Rohaiza dan suaminya Hadari berasal dari Selangor, berkahwin dah hampir 10 tahun. Alhamdulillah, lepas penantian 9 tahun, mereka dikurniakan seorang anak perempuan yang comel, diberi nama Nour Dalily binti Hadari. Mula-mula kahwin, dua tahun lepas tu, Puan Rohaiza diagnosed ada fibroids. Terus jumpa pakar gynae, …

LELAKI TTC

Macam Mana Nak Tahu ‘Air Lelaki’ Bagus Ke Tak?

Untuk tahu sama ada ‘air lelaki’ tu bagus atau tak, ada beberapa tanda yang boleh diperhatikan walaupun tak buat ujian makmal. Pertama sekali, tengok kuantiti air mani masa ejakulasi. Biasanya, kuantiti yang normal dalam lingkungan 1.5ml hingga 4ml atau 5ml, lebih kurang setengah sudu teh hingga dua sudu teh. Kalau kuantiti dia dalam range ni, …

TTC

Pengaruh Ubat dan Nutrisi Terhadap Kesuburan: Apa yang Anda Perlu Tahu

Jika kita tidak sihat dan perlu makan ubat, penting untuk mempertimbangkan kesannya terhadap kesihatan reproduktif, khususnya bagi mereka yang sedang berusaha untuk hamil. Tidak semua ubat akan mengganggu proses pembentukan telur atau kesuburan secara langsung, tetapi ada beberapa jenis ubat yang perlu dihindari kerana boleh memberi kesan negatif terhadap kualiti telur atau proses kehamilan itu …

TIPS CEPAT HAMIL

Memahami Kenapa Air Mani Keluar Balik Selepas Bersama: Tips Meningkatkan Peluang Kehamilan

Kenapa lepas bersama suami, air mani banyak keluar balik? Ini satu soalan yang biasa kita dengar dan ramai wanita risau bila tengok air mani keluar balik selepas bersama. Sebenarnya, tak perlu risau sangat sebab ini perkara yang normal. Untuk pengetahuan semua, ejakulasi yang normal adalah antara 1.5 hingga 2.5 ml air mani. Dalam setiap mililiter …

TIPS CEPAT HAMIL

Mitos dan Fakta: Posisi Tidur Terbaik Selepas Bersama untuk Kehamilan

Kawan ajar lepas bersama, lepas dalam kena tidur kepala ke bawah, kaki ke atas? Eh, jangan ikut ajaran sesat tu. Kita bukan kelawar. Tidur dalam keadaan terbalik macam tu memang bahaya, bukan je pelik. Jom kita bincangkan apa yang boleh berlaku kalau kita tidur upside down, dan cara yang betul untuk meningkatkan peluang kehamilan. Kalau …

Cerita Dr Rai, Event Efferty

AKAD40 x EFFERTY

Apa khabar semua? Hari ini saya nak kongsi pengalaman yang cukup istimewa dan penuh makna. Sebagai penaja utama, Efferty berbesar hati menjadi sebahagian daripada majlis Akad40, sebuah acara yang begitu istimewa bersempena dengan ulang tahun ke-40 TV3 dengan tema “Inspirasi Generasi.” Pada pagi yang cerah dan penuh harapan itu, saya tiba di lokasi majlis, menyaksikan …

Dalaman Wanita, TIPS CEPAT HAMIL

Memahami Kitaran Haid dan Fasa Kesuburan: Panduan untuk Usaha Hamil

Mengikhtiarkan kehamilan adalah satu perjalanan yang memerlukan kesabaran, usaha, dan doa. Ramai pasangan yang mengharungi perjalanan ini akan melalui pelbagai cabaran dan ujian. Dalam usaha untuk hamil, penting untuk kita memahami kitaran haid wanita dan fasa-fasa penting dalam kitaran tersebut. Memahami kitaran haid dapat membantu dalam merancang dan mengoptimumkan usaha untuk hamil. Kitaran haid wanita …

Dalaman Wanita, TTC

Tanda-Tanda Awal Kehamilan dan Cara Mengesan Kehamilan Sebelum Lewat Haid

Tanda-Tanda Awal Kehamilan dan Cara Mengesan Kehamilan Sebelum Lewat Haid Kehamilan adalah satu perjalanan yang menarik dan penuh kejutan bagi setiap wanita. Kebanyakan wanita hanya akan mengesahkan kehamilan mereka apabila haid mereka lewat, tetapi sebenarnya, tanda-tanda awal kehamilan boleh dikesan lebih awal dari itu. Berikut adalah panduan lengkap mengenai tanda-tanda awal kehamilan yang boleh membantu …

SEMINAR 3S

Dari Malaysia ke Indonesia: Efferty Komited Membantu Pasangan Mendapatkan Zuriat

Efferty kini telah bersedia untuk melangkah masuk ke pasaran Indonesia. Baru-baru ini, kami mengadakan satu sidang akhbar khas yang dihadiri lebih daripada 30 media dari Indonesia untuk memperkenalkan susu Efferty kepada mereka. Saya berasa amat teruja dengan sambutan yang diterima dan kerjasama yang terjalin antara dua negara ini pastinya akan memperkukuhkan lagi visi dan misi …

SEMINAR 3S

KEPUTIHAN TANDA SUBUR / TANDA JANGKITAN KUMAN?

Keputihan selepas haid ni, banyak orang tertanya-tanya, kan? Ada yang kata, keputihan tu tanda-tanda kesuburan, tapi ada juga yang kata, itu tanda-tanda jangkitan kuman. Betul ke? Jadi, macam mana nak bezakan ya? Kalau keputihan tu ada warna coklat ke, hijau ke, tu lebih kepada jangkitan kuman lah. Dah tu, mesti ada yang gatal-gatal, atau bau …